Saturday, March 6, 2010

recap - 5days 4nights at home

sangat tekejut tengok dapur umah.
tetibe tinggggggg dah btukar rupe.
hebat la mak :)

along saya dan hubby-nye sejak kawen
dok kat umah ni bsame mak,abh & adin.
dan tetibe along & abd di cakap nk pindah.
mak ngn abh takde la kisah sbb dorg pun
msti nk independent kann.
so lps sminggu lbey dorg pndah,
baru la saya brkesempatan mlawat rumah
baru dorg. hmm nice.umah tu kecik molek.
asalnye rumah tu pondok kecik tmpat ltak baja
*rumah tu di kebun ye*
tapi bile di-renovate, comel je jadinya
kira oke la along ngn abg di nk dok situ
tapi still tak bole nk caye dua2 akak saya dah
jadik binik org..huuuu

cite pasal adin lagi.
sorryla kalo anda bosan.
adin ni nk pmr taun ni.
dia nak sangat jadik dokter veterinar
sebab katenye dia nk slamatkan sume
kucing2 didunia ni dari diserang kurap dan kutu
ok.anda mungkin nak ketawa guling2.
ada ke org bcita2 cmtu kan?
saya pun mcm tu dulu
tapi bila tengok ke-serius-an beliau
tak jadi nak gelak dpn beliau.
er dah melalut.
ape yg saya nk cerita ialah,
ada ke dia suruh saya ajar math kat beliau
topiknya berbunyi begini
angles in quadrilateral.
hahahah nak tergelak saya masa dia tunjuk
soalan tu. maaf la adin, atehmu ini agak
lembab matematik. sebab tu ambek tesl.
kalo ateh ni terer, dh lme jadik angkasawanita tau.
hehehe.
beliau nk exam tau 15hb ni,sme mcm saya.
cuma dia study, saya tak :D

oh anak sedara saya dh btambah.
1hb aritu,kak nis, sepupu saya
selamat melahirkan anak 2nd nye.
alhamdulilah dah sepasang anak dia.
tahniah ye kak nis & abg mizi :)


haa seterusnye kisah menyayat hati yg saya
baru dga dr mak saya.
macam ni, ade satu student ni.
dah drjh 6 tapi taknak sekolah dah.
sebab katenye buat ape blaja, bukan
bole kenyang pun kalo pandai.
so dia ni asek ponteng je.
ish2. pendek sungguh akal budak ni.
cikgu2 ni, tak puas hati.mesti ade prob.
siasat punye siasat rupenye budak ni
keje ngn abg2 dia ambek upah kemas umah org.
tanye punye tanye, baru la tau yg
ayah dorg dah setaun lebih larik kan diri,
tinggalkan mak budak ni cmtu je
ngan 8 org anak.
ye LAPAN org anak.
cube korg bygkan ape punye ayah la
tak btanggungjawab lgsg.
bile dga pasal ni, ofkos la sedih kan.
dan, budak ni ade adik drjh 2, skolah kat situ gak.
tapi adik dia ni agak pandai brbanding si abang ni.
tak mampu nak beli pensil, tapi still nak blaja.
nak tau dia buat cmne?
pegi smbung pensil yg dah pendek,gile2 pendek ni
ngan batang kayu. ikatla kuat2 gune getah gelang
bg macam panjang, so boleh la tulis sket2.
cube la korg bayangkan. sadis betul.
jadi, moral of story,
bila kita susah, mase tu msti pikir kita la manusia paling
susah kat dunia ni,
tapi sedarla ramai lg yg lebih susah dari kita.
chewahhhh ada gaya pakar motivasi tak??


eh tadi korg tengok cerekarama tak?
dalil cinta?
tak?
haha.sian.
siyes cite tu bes.
dan rase fahrin sangat sweet lg kacak.
hehehehe.
tapi sori, i'm still in LO & scha's side.
hehehehe.
(agak2 aku kne tgkap tak sebab tuleh psl ni?)
lol

0 comments: